Ahad, 19 April 2009

AQIQAH PERTAMA ( egypt farm group ) DI BUMI ANBIYA'


Assalamualaikum dan salam ternak kepada sahabat-sahabat yang mengikut blog kami. Baiklah, sebelum kami ceritakan pasal aqiqah yang kami terima. suka lah kami untuk berkongsi sedikit pengisian dengan sahabat-sahabat sebagai satu pembukaan.

sahabat-sahabat yang di rahmati allah s.w.t sekalian kami mendoakan semoga sahabat-sahabat sentiasa sihat wal afiat, di murahkan rezeki, di majukan perniagaannya, di ikhlaskan niatnya dan semoga apa yang kita kerjakan dikira sebagai ibadah yang dikurniakan pahala dan balasannya syurga oleh Allah s.w.t yang maha pemurah lagi maha penyayang kepada semua hamba-hambanya di muka bumi allah s.w.t ini, dan yang penting sekali semoga kita semua sentiasa di dalam rahmat dan penjagaan allah s.w.t, agar kita semua terhindar dari segala macam gangguan, dari segala macam bala dan malabencana Allah s.w.t, sepertimana yang kita maklum, ia adalah perkara lumrah yang wujud didalam alam dunia yang sementara ini, bertujuan sebagai dugaan kepada yang beriman dan balasan (azab) bagi yang mungkar. kita pohon kepada allah s.w.t semoga kita semua terhindar dari golongan yang di azab tersebut. amin.. satu perkara lagi yang teramat-amat penting sahabat-sahabat yang di rahmati allah s.w.t sekalian, sentiasalah kita berdoa dan memohpn kepada allah s.w.t, agar kita semua di hidupkan dan di matikan di dalam keadaan kita ini beriman dan bertaqwa kepada allah s.w.t.

sahabat-sahabat sekalian, suka saya disini mengajak sahabat-sahabat semua agar kita tanamkan sikap suka bersedekah dan tidak terlalu berkira dengan harta yang di anugerahkan oleh allah s.w.t untuk beribadah. Kerana di akhir zaman ini kita dapati ada segolongan dari kita yang takut untuk mengamalkan dan melazimi amalan sedekah jariah kerana khuatir tak cukup untuk memenuhi keperluan harian. sedangkan ini adalah amalan yang di galakkan di dalam agama islam, dan ia merupakan sunnah rasulullah s.a.w yang terpuji.

cuba kita persoalkan pada diri kita, adakah kita yang menentukan sendiri rezeki kita sendiri di muka bumi allah s.w.t ini? sedangkan kita tahu setiap anak adam a.s yang lahirkan sebagai khalifah allah s.w.t di muka bumi ini telah di tetapkan rezekinya sejak azali lagi oleh allah s.w.t. Jadi buat apa kita perlu terlalu risaukan sangat. Yang penting adalah, kita hendaklah terus berusaha dan selalu berdoa serta yakin bahawa rezeki allah s.w.t teramat banyak untuk hamba-hambanya yang beriman. antara sedar atau tidak, amalan sedekah jariah ini juga merupakan tabungan yang teramat berguna untuk membantu kita di akhirat kelak. yang mana kita ketahui, tidak ada sesuatu pun yang dapat membantu si mati untuk meraih syurga melainkan amal ibadahnya yang di buat semasa hayatnya di dunia.

wallahutaala a'lam,

Dan kami berharap dengan peluang yang kami buka untuk sahabat-sahabat beribadah di bumi yang lahirnya ramai para nabi dan auliyaullah (orang-orang yang mulia disisi allah s.w.t) ridwanullah ajmain ini, semoga ia menjadi amal soleh kepada kami ketika hayat kami di dunia, dan memudahkan kami ketika di hari perhitungan amal ibadah kami di akhirat kelak. dan kami juga mendoakan kepada semua sahabat-sahabat yang membantu kami di dalam usaha ini. agar kita semua di golongkan di dalam golongan yang mendapat pertolongan allah s.w.t dan syafaat rasulullah s.a.w di akirat kelak. amin.. ya rab... apa yang baik itu datangnya dari allah s.w.t, dan apa yang kurang itu datangnya dari allah s.w.t juga untuk menunjukkan bahawasanya manusia itu tidak terhindar dari kekurangan.. wallahutaala a'lam...

alhamdulillah, selesai dah tazkirah ringkas tadi. semoga kita semua dapat ambil faedah dan mempertingkatkan serta menambah baik lagi usaha amal ibadah kita di masa akan datang.. insyaallah..

baiklah,sekarang kita kembali pada tajuk semula. Alhamdulillah, dengan izin allah s.w.t Aqiqah yang pertama dengan jayanya egyptfarmgroup telah uruskan pada 16 oktober 2009 bersamaan 20 rabiul akhir 1430 hijriyyah. penama tersebut ialah saudari Noor Hayati Mior Ishak. kami dari egyptfarmgroup mengucapkan berbanyak terima kasih kepada beliau dan mengucapkan tahniah kerana menjadi penama aqiqah yang pertama bagi kami selepas tertubuhnya persatuan ini. Kami semua mendoakan semoga aqiqah ini di terima Allah s.w.t dan semoga Aqiqah ini menjadi sebagai tebusan kepada saudari Noor Hayati Mior Ishak agar terhindar daripada siksaan api neraka Allah s.w.t kelak. seperti mana yang termaktub didalam doa yang kami bacakan sebelum kami menyembelih binatang aqiqah tersebut..amin.. ya rabb..

semua gambar telah kami muatkan di dalam gallery blog dan video telah kami rakam,dan insyaallah akan kami pertontonkan kepada sahabat didalam jangka masa yang terdekat ini.

syukran... wa kullu am wa antum bil khoir...

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

El-Azhari Farm Group Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template